ساب‌سیژن عملی با درد برای درمان جای جوش
ساب‌سیژن عملی با درد برای درمان جای جوش


 

به گزارش سلامت ان لاین، یکی از عوامل مهم در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه‌های آکنه، وجود چسبندگی‌ها و فیبروز زیر آنهاست که باعث کشیده‌شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی می‌شود. ساب‌سیژن روش بسیار موثری برای بهبود این فرورفتگی‌ها و به داخل کشیده‌شدن‌های جوشگاه‌های آکنه است. در این روش با استفاده از سوزن نوکور که شباهت زیادی به خنجر دارد، در فواصل مختلف وارد بافت فیبروتیک می‌شویم و پس از به حالت افقی درآوردن سوزن در زیر پوست، بافت‌های فیبروتیک را می‌بریم.

در این روش باید پوست را مدام به‌صورت موضعی بی‌حس کرد زیرا این عمل درد زیادی دارد. از سوی دیگر، سوراخ کردن‌های مکرر پوست با سوزن‌های نوکور باعث به‌جا گذاشتن جوشگاه‌های خطی در بسیاری از موارد می‌شود که ظاهر خوشایندی ندارد و مشکلی به مشکلات بیمار اضافه می‌کند. بنابراین استفاده از این روش با توجه به معایبی که دارد، ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. اما از حدود ۳ سال پیش، اصلاحاتی در روش‌های ساب‌سیژن صورت گرفت که پاسخ‌دهی‌اش خوب بود اما همچنان عوارض و مشکلاتی وجود داشت که هر پزشکی در تجربه شخصی‌اش سعی در رفع آنها داشته و من نیز به نوبه خود دست به تجربیات جدیدی در این زمینه زده‌ام که موفقیت‌آمیز بوده است.

این عمل برای افراد مبتلا به جوشگاه‌های عمیق آکنه بسیار مناسب است و پاسخ‌دهی در کسانی که وسعت جوشگاه‌هایشان زیاد است، بهتر از جوشگاه‌های با سطح مقطع کم و عمق زیاد و تیز است.

فرد در زمان انجام این کار نباید آکنه فعال داشته باشد، بنابراین کسانی که دارای جوش‌های ملتهب و چرکی هستند، اصلا مناسب نیستند و ابتدا باید به فکر درمان آنها باشند تا درمان جوشگاه‌ها. بسیاری از کسانی که تحت عمل ساب‌سیژن قرار می‌گیرند، قبلا داروی ایزوترتینویین (آکوتان) مصرف کرده‌اند.

بعد از ساب‌سیژن فقط بیمار باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از تماس ۲ سوراخ ایجاد شده در طرفین صورتش با آب پرهیز کند و روی آنها پماد آنتی‌بیوتیک بزند. نیازی به حفاظت از آفتاب هم نیست چون سطح پوست زخمی‌ نمی‌شود و کار در عمق آن انجام شده است.

این کار برخلاف لیزردرمانی در هر فصلی قابل انجام است و محدودیت خاصی از این نظر ندارد. در بیشتر موارد یک جلسه ساب‌سیژن کافی است ولی در کسانی که بافت فیبروز زیادی دارند، شاید ۲ جلسه و به‌ندرت ۳ جلسه درمان لازم شود ولی حداکثر پاسخ درمانی در همان جلسه اول گرفته می‌شود.

منبع:hamkhooneh


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 27 تير 1398
زمان : 11:56


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.