سابسیژن چیست؟
سابسیژن چیست؟


 و در نتیجه طول دوره درمان نیز طولانی تر می باشد. التهاب های پوستی از قبیل آبله مرغان، جوش غرور جوانی ، سوختگی درجه ۳ ، محل گزش حیوانات، محل برش جراحی قبلی و عفونت های عمقی پوست می توانند ایجاد اسکار نمایند. سابسیژن همزمان با میکرونیدلینگ با کم کردن اندازه اسکار ، افزایش دامنه حرکت عضو مبتلا، نزدیک کردن رنگ اسکار به رنگ پوست و کاهش احساس خارش ، بی حسی و درد به بهبود علائم بیمار کمک می نماید. این تاثیرات از طریق افزایش جریان خون موضعی ، بهبود جریان لنفاوی در محل و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه مبتلا اعمال می شود. در بعضی از بیماران بعد از عمل جراحی تا مدت زمان طولانی در ناحیه اسکار احساس درد وجود دارد که این درد بصورت متناوب می باشد و با یک استرس فیزیکی و یا روحی این درد شعله ور شده و بیمار را ناتوان می نماید. اینگونه دردها که به آسانی با مسکن های معمولی کنترل نمی شوند ناشی از آسیب به رشته های عصبی در ناحیه مورد عمل می باشد . این تغییرات ایجاد شده در ناحیه اسکار تدریجی می باشند و بمرور با پیشرف درمان بهبود می یابند. هرچه اندازه اسکار کوچکتر و عمق آن کم تر باشد درمان راحت تر و سریع تر می باشد و برعکس اسکارهای بزرگ و عمقی نیاز به دوره درمانی طولانی تری دارند.

حتما بخوانید جای جوش صورت
سابسیژن شقیقه
سابسیژن
قیمت سابسیژن جوشگاه چقدر است؟

بطور کلی هزینه سابسیژن در کلینیک های پوست و زیبایی بر اساس تعداد اسکارهای درمان شده محاسبه می شود ولی چنانچه از درمان های مکمل از قبیل اسید هیالورونیک ، چربی، میکرونیدلینگ و یا لیزر فراکشنال استفاده شود ،هزینه این درمان ها به قیمت سابسیژن اضافه می شود.

سابسیژن قبل و بعد
سابسیژن
درمان جوشگاه با روش سابسیژن چگونه است؟
ساب یعنی زیر و سیژن یعنی برش بعبارت دیگر سابسیژن Subcision به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود. درمان جوش صورت نوع رولینگ که بصورت اسکارهای فرو رفته با قعر گرد می باشد بهترین پاسخ را به این درمان می دهند. این فرو رفتگی ها بدلیل اتصالات فیبروز در زیر اسکار می باشد که سطح آن را پایین می کشند. این روش مکمل خوبی برای میکرونیدلینگ می باشد. به طور کلی در سابسیژن دو نوع ابزار استفاده می شود: سوزن نوکور که شبیه یک تیغ برنده است و برای اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است. ابزار دوم کانولاست که بدلیل اینکه نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نرسانده و از کنار آن ها عبور می کند و در نتیجه در سطح وسیعی در زیر پوست قابلیت مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد. مدت زمان درمان با کانولا بطور طبیعی بیشتر از تیغ نوکور است که این بدلیل غیر نوک تیز بودن آن است و احتیاج به نیروی فیزیکی بیشتری برای آزاد کردن بافت فیبروز دارد. بطور همزمان می توان فاکتور رشد، پی آر پی یا چربی برای تاثیر بیشتر در جای جوش آتروفیک تزریق کرد. در روش کانولا علاوه بر آزاد کردن بافت فیبروز ، کلاژن سازی بیشتری انجام شده و در نهایت نتیجه درمان موثرتر از روش تیغ نوکور خواهد بود. در مواردی که جای جوش عمیق باشد همزمان فاکتور رشد و یا اسید هیالورونیک در موضع تزریق می شود تا فرایند کلاژن سازی تسریع شود. چنانچه تعداد اسکارها زیاد و عمیق باشد درمان در چند جلسه به فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام می شود.در موارد جای جوش های ترکیبی از هر دو روش میکرونیدلینگ و سابسیژن یطور همزمان برای درمان اسکارهای عمقی تر استفاده می شود.

حتما بخوانید جای جوش صورت
درمان جای جوش قبل و بعد
درمان جای جوش
فواید سابسیژن جوشگاه چیست؟
عمل سابسیژن یک عمل سرپایی و بدون خطر می باشد و با بی حسی موضعی انجام می شود و با ترکیب سایر روش ها مثل میکرونیدلینگ نتایج چشمگیری دارد. حدود ۹۰ درصد بیماران بعد از عمل بهبودی داشته اند و عوارض جانبی موقت و گذرا می باشند.

سابسیژن بهتر است یا لیزر؟
لیزر فراکشنال در قسمت سطحی لایه اپیدرم نفوذ می کند و حداکثر عمق نفوذ آن ۶۲٫۵ میکرومتر است و صرفا برای جای جوش سطحی موثر است و این در حالی استکه در اسکارهای فرو رفته و عمیق سابسیژن موثر تر است.بطور کلی کاربرد لیزر در درمان جای جوش محدود به ضایعات اپیدرمی است و سابسیژن در لایه های عمقی پوست تاثیر خود را اعمال می کند و در واقع بعنوان روش مکمل برای لیزر و یا میکرونیدلینگ محسوب می شود.

 منبع:.mosaferian


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : admin
تاریخ : سه شنبه 25 تير 1398
زمان : 15:21


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.